Marianne Bohn

Østergardsvej 28, Vivild
8961 Allingåbro

Jeg er født og opvokset i København.

Har siden - som voksen - boet et par år i Frankrig og bor nu på tyvende år på Djursland.

Min københavnske læretid omfatter bl a.uddannelse i design og syning af teaterkostumer - baseret på et indgående kendskab til kunsthistorie.

Inspireret af arbejdet med draperinger og farvesammensætninger, opstod hen ad vejen lysten til at arbejde videre med collager, - som efterfølgende blev udstillet - med salg for øje.

Jeg har senest søgt supplerende materialekundskab, øget kendskab til malekunstens varierede udtryksformer samt inspiration på et billedkustkursus (HF niveau) og maler nu fortrinsvis i acryl og med akvarelfarver - ofte med motiver fra den varierede, lidt rå - men samtidig af den jyske højderyg, beskyttede natur, som er så karakteristisk for min hjemegn.

UDSTILLET:
  • Gladsaxe Kunstforening efterår 1985